13/03/2019 | 10:49
Kategorier: Pressemeddelelser

Pressemeddelelse vedr. flair 2017

Ændring af resultatet ved danmarksmesterskabet i flair d. 12. marts 2017!

Dansk Bartender Laug har valgt at omstøde det danske mesterskab i flair 2017.

Som det var tilfælde i den klassiske del af konkurrencen, var flair konkurrencen også ramt af den samme fejl i udregningen af det kombineret resultat for teknik og cocktailsmag.

Dansk Bartender laug rettet fejlen i den klassiske del, men aldrig i flair kategorien, og dette er dybt beklageligt da vi derfor ikke fik den bedste flairbartender i Danmark anno 2017 til at repræsentere Danmark på hjemmebane ved VM der blev afholdt i Øksnehallen i oktober 2017.

Det resultat der blev fremlagt efter konkurrencen i 2017, byggede på en forkert udregning, og derfor blev det kombineret resultat af teknik og cocktail ikke korrekt i hverken klassisk cocktail, eller Flair. Dansk Bartender Laug fik ændret fejlen i Klassik Cocktail, hvorefter Damiano Pezzi stod tilbage som vinder af DM 2017. Damiano endte med at vinde sin kategori ved verdensmesterskaberne i Øksnehallen 2017, og tog guldmedalje til Danmark i Long Drink.

Dansk Bartender Laug var opmærksom på fejlen i flair kategorien, og valgte ikke at ændre resultatet dengang, efter at have være i dialog med dem der kvalificeret sig nr. 1 og 3 efter pointene var korrigeret for regnefejlen i indledende runde, ikke gad lave en ny finale. Dansk Bartender Laug kan erkende at deltageren der kvalificeret sig nr. 1 i indledende runde, ikke havde sit hovedprodukt i sin cocktail, dette er et brud på de overordnet regler, hvorefter han degraderes til en 3. plads i indledende runde.
Da finalen ikke bestod af de korrekte deltagere på dagen, og deltagere senere har nægtet at stille op til en ny finale, erklæres finalen ugyldig. Indledende resultat er derfor gældende for Danmarksmesterskabet i flair 2017

Det endelige Resultat ved DM 2017 er:
– Michael Bolt Dahlstrøm, Blume
– Mathias Daa Løfquist, Castenskiold og Getbartender.com
– Casper Nico Keller, Chateau Motel

Den nuværende bestyrelse i Dansk Bartender Laug har intet med resultaterne i 2017 at gøre, og ingen i den nuværende bestyrelse kan derfor stilles til ansvar for det der skete. Nuværende bestyrelse retter blot op den fejl, som den tidligere bestyrelse burde have gjort.

Dansk Bartender Laug
Drejøgade 35, 5.sal, 49